Bewegen, voeding
& Mindset

De combinatie tussen bewegen, voeding en mindset krijgt jou weer uit je burn-out. Wij zijn er van overtuigd dat dit je zal helpen naar een balans tussen je rust en het leven daarbuiten.

Lees meer...

Voeding

Good Food

Voeding is heel belangrijk voor je herstel dus is het ook belangrijk dat je goed oplet op wat je eet. Je voeding is de benzine voor je lichaam en geest. Slecht eten betekend dus dat je zwak en ongezond zult zijn. Zeker in deze tijd eet je veel suiker en E-nummer, maar krijg je te weinig goede stoffen binnen zoals vitamine C, D, E en B maar ook magnesium en eiwitten. Met een appel per dag ga je het niet redden je zult er meer voor moeten doen. Probeer daarom eens wat vaker naar de markt te gaan of koop producten zonder verpakking en ja daar bedoel ik mee dat je de basis producten moet kopen en daar mooie dingen 
van kunt maken. 

Maar je kunt door de bomen het bos niet meer zien dus kun je het beste beginnen met vitamine C (ascorbinezuur) Vitamine C versterkt je immuunsysteem en zeker in deze tijd heb je daar hard nodig. Je immuunsysteem krijgt het zwaar tijdens je burn-out  

Suiker
 Suiker heeft de eigenschap dat je er down van wordt en dat je er ook vaak moe van zal worden en dat kun je nu net niet gebruiken in deze periode van je leven. Vermijd zoveel mogelijk suiker. In de documentaire van Damon Gameau zie je wat suiker met je kan doen en hoe slecht het eigenlijk is. in 80% van het voedsel in de supermarkt zit suiker. Dat wil dus zeggen dat 20% van het voedsel geen suiker bevat en dat de grote meerderheid suiker is. Suiker veroorzaakt meerdere ziektes, dit laat de documentaire ook zien. Je kunt best suiker eten maar doe dit dan in mate. 

Boodschappen
Je leven staat even stil en je hebt al helemaal geen zin om boodschappen te gaan doen, dus hebben wij 7 recepten voor je verzameld. Voer de ingredi├źnten bijvoorbeeld in bij de Albert Heijn app of print het lijstje uit. Zo, daar hoef je even niet meer over na te denken. 
Lees meer...

Voedingssupplementen
De voeding van tegenwoordig mist een hoop voedingswaarde, doordat de voedingswaarde in ons voedsel steeds minder wordt, zullen voedingssupplementen steeds belangrijker gaan worden in ons leven. Een vergelijking van de voedingswaarde in 1963 en nu laat zien dat het calcium- en vitamine A-gehalte van broccoli en appelen bijvoorbeeld gehalveerd is, dat de hoeveelheid vitamine C in paprika met 30 procent is gedaald, dat waterkers 88 procent minder ijzer bevat en bloemkool 50 procent minder vitamine C. 

Reageer op dit artikel