Bewegen, voeding
& Mindset

De combinatie tussen bewegen, voeding en mindset krijgt jou weer uit je burn-out. Wij zijn er van overtuigd dat dit je zal helpen naar een balans tussen je rust en het leven daarbuiten.

Lees meer...

Immuunsysteem

Jou systeem

Tijdens je burn-out zal je immuunsysteem er flink van langs krijgen. Je zult dan ook tijdens je burn-out goed moeten eten en zorgen dat je veel vitamines en probiotica binnenkrijgt. Je zult ook merken dat als je in je burn-out zit je sneller verkoudheidjes oploopt en sneller ziekt wordt. Dit komt doordat je hele systeem een beetje in de war is. Er zijn een aantal natuurlijke producten die je kunnen helpen om je systeem een beetje te helpen. Het is natuurlijk geen garantie maar het zal je zeker niet slecht doen. Wat geeft de natuur ons en hoe kunnen wij het gebruiken tegen onze Burn-outs?

Hieronder een aantal natuurlijke producten die je immuunsysteem kunnen helpen:

Acai bessen
Deze krachtige Zuid-Amerikaanse besjes bevatten veel vitamines, mineralen en antioxidanten die op een natuurlijke manier het immuunsysteem stimuleren. Je vindt ze vaak gedroogd, in sap vorm of verwerkt in muesli of granola’s.

Amandelen
Noten en met name amandelen bevatten veel vitamine E. Ze geven je immuunsysteem een boost en helpen ook bij het verlagen van stress.

Bataat
Bataat (of zoete aardappel) bevat net als wortels veel bèta caroteen die schade aan onze cellen afremt. Ook bevat het vitamine A, dat onder andere zorgt voor een goede werking van ons afweersysteem.

Blauwe bessen
Deze superfood is net als de Acai bes rijk aan antioxidanten die je lichaam helpen bij het onschadelijk maken van allerlei schadelijke stoffen en vrije radicalen.

Broccoli
Vol met vitamine A, vitamine C en glutathion een zeer belangrijke antioxidant die de weerstand verbetert. Wil je een griep vermijden? Maak vaker ruimte voor broccoli op je bord!

Gember
Gember wordt al jarenlang ingezet als natuurlijk geneesmiddel in de Oosterse geneeskunde en bevat veel ontstekingsremmende stoffen. Vers of als poeder te gebruiken in allerlei gerechten of gewoon in een kop thee met wat citroen.

Kiwi
Deze voedzame vrucht bevat zelfs meer vitamine C dan een sinaasappel en wordt wel eens (terecht) ‘het gezondste fruit op aarde’ genoemd.

Knoflook
Knoflook is supergezond. Het bevat niet alleen veel antioxidanten die je weerstand verbeteren, maar kent nog veel meer gezondheidsbevorderende eigenschappen, waaronder het verlagen van je bloeddruk en het verminderen van een te hoog cholesterol.

Kurkuma (geelwortel)
Is één van de gezondste specerijen op aarde, heeft een licht bittere smaak en wordt in de Indiase geneeskunde gebruikt bij allerlei kwalen. Geelwortel bevat curcumine, een natuurlijke ontstekingsremmer die het lijf beschermt tegen oxidatie en schadelijke ontstekingen.

Thee
Drink de komende winter meer thee. Groene en zwarte thee bevat namelijk veel polyfenolen en flavonoïden; antioxidanten die helpen bij het bestrijden van ziektes.

Zoethout
Dit kleine stokje zorgt voor verlichting bij pijn (bijvoorbeeld hoofdpijn) en heeft vele voordelen bij het hebben van bijnieruitputting.

Reageer op dit artikel