Bewegen, voeding
& Mindset

De combinatie tussen bewegen, voeding en mindset krijgt jou weer uit je burn-out. Wij zijn er van overtuigd dat dit je zal helpen naar een balans tussen je rust en het leven daarbuiten.

Lees meer...

Bewegen

Voel je lekker

Bewegen is het beste medicijn, door te bewegen komt er endorfine vrij wat je blij en gelukkig maakt. Ga niet meteen een marathon lopen maar begin rustig. Ga eerst na het avondeten een stukje lopen, gewoon 15 minuutjes en doe het rustig aan. Pas na 3 weken probeer je eens te gaan hardlopen, let wel op dat je goede schoenen koopt en dat je niet op je oude Nikes gaat rennen want die zijn vaak niet gemaakt voor hardlopen. Fietsen is ook heel goed voor je, laat je auto eens wat vaker staan en ga op de fiets boodschappen doen. Door kleine veranderingen in je patroon zul je merken dat je het leuk gaat vinden en dat je er echt vrolijk van wordt. Maar doe het met mate, ga niet elke avond hardlopen, je lichaam heeft ook rust nodig na een lang stuk lopen. Ga op woensdag en zondag lekker hardlopen in het bos en voel maar eens wat het met je doet, ga ook niet gelijk heel snel lopen maar houd een rustig tempo aan. Als je na 10 minuten nog steeds goed kunt ademen en je zou nog een gesprek kunnen voeren dan ben je goed bezig. En wandelen is niet alleen voor oude mensen die met pensioen zijn. Nee het kan jonge mensen ook heel goed helpen. Dus probeer het eens.

De mooiste wandelroutes

Wandelen

Bewegen is het beste medicijn, door te bewegen komt er endorfine vrij wat je blij en gelukkig maakt. Ga niet meteen een marathon lopen maar begin rustig. Ga eerst na het avondeten een stukje lopen, gewoon 15 minuutjes en doe het rustig aan. Pas na 3 weken probeer je eens te gaan hardlopen, let wel op dat je goede schoenen koopt en dat je niet op je oude Nikes gaat rennen want die zijn vaak niet gemaakt voor hardlopen. Maar kijk wel uit met hardlopen want het vreet al je energie en die energie moet je echt bewaken. Fietsen is heel ook goed voor je, laat je auto eens wat vaker staan en ga op de fiets boodschappen doen. Door kleine veranderingen in je patroon zul je merken dat je het leuk gaat vinden en dat je er echt vrolijk van wordt. Maar doe het met mate, ga niet elke avond hardlopen, je lichaam heeft ook rust nodig na een lang stuk lopen. Voor de mooiste wandelroutes kijk op..

www.inhetlandschap.nl

De mooiste fietsroutes

Fietsen

Je weet nu dat je door bewegen endorfine krijgt en hierdoor wordt je vrolijk en dat hebben we nu net nodig in deze tijd. Laat eens wat vaker je auto staan en probeer eens op de fiets naar je werk te gaan of doe de kleine boodschap eens met je fiets. Probeer je burn-out even achter je te laten en probeer te genieten van het groen en de leuke dingen die je gaat zien. 

www.routeplanner.fietsersbond.nl
Reageer op dit artikel